Fem en fredag v. 9: Olust

Fem en fredag med
handlar den här veckan om Olust,
och mina svar på frågorna kommer här:

1. Hur kittlig är du?
Var mycket kittligare när jag var yngre. Kan bero på att jag lärt mig att slappna av på ett annat sätt. Men absolut, vissa ställen på kroppen är mycket kittligare än övriga, t.ex. är sidorna på överkroppen känsliga när jag får massage. 
Kittlar dödsskönt i kistan!

2. När kände du dig senast avtrubbad?
Det är sorgligt att säga det, men jag blir mer och mer avtrubbad varje gång jag tittar på nyheterna på TV. Det är ju nästan bara elände! Nyhetsredaktionerna skulle vara tvungna att lägga in åtminstone en bra nyhet i varje sändning! Men det kanske inte finns några?

3. Vad fick dig senast att skruva på dig?
Anna Mannheimer i Carina Bergfeldts program! Vad har hänt med henne? Jag har alltid tyckt att hon är så rolig och bra, men nu var hon rent av pinsam. Och inte bara under intervjun med henne, utan hennes inlägg under hela programmet! Stackarn!

4. Vad senast gjorde att du fick kväljningar?
Minns inte på rak arm, men det hade troligen med lukt eller konsistens att göra. Båda delarna är jag otroligt känslig för. Och det finns ju mycket som kan kittla i magen, mer eller mindre skönt!

5. Vad tycker du är mest obekvämt att sätta på dig?
Åtsittande kläder försöker jag undvika! Och att ta på mig en baddräkt känns inte helt kul. Men ska jag tala om något som verkligen är obekvämt så är det allt som ska på på underkroppen! Jag har ju så ont i vänster knä och höger höft, så att ta på t.ex. en socka är ett helt företag. Men skam den som ger sig! 😅
och snart är det sommar! 🌞

¤¤¤¤¤¤¤

Ha en riktigt trevlig helg!







Kommentarer

  1. Skoj läsa dina svar på fredagens fem.
    Ja du jag har också undra om det inte finns positiva nyheter längre, dom är väldigt få ialla fall. Och man måste nästan vara avtrubbad för allt som sker, annars skulle man inte må så bra själv.
    Nej baddräkt är helt klart inget som är skoj att ta på sig. (Bilden på damen i baddräkt blev jag glad av att se, den är fin)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det mycket elände! Det är ju också många människor som inte mår så bra, och jag tror att i många fall bidrar läget i omvärlden till det. Visst är det en härlig badbild! Så där glad och frimodig önskar jag att jag kände mig i baddräkt!

      Radera
  2. bra att hålla sig informerad, inte fasta för tråkigheter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man vill ju hålla sig informerad, men jag önskar ändå att det kom lite positiva nyheter ibland!

      Radera
  3. Hej! Att ta del av nyheterna, oavsett om det är på radio tv, eller tidningar är ju lika förfärligt. Man kan inte värja sig längre, scrollar på datorn o det är bara eländes elände. Idag har jag följt utnämningen av Finlands nya president, han kommer att få ett tufft ämbete, men jag tror han kommer att göra det bra. Sen tittar jag helst på sport, där slipper jag tänka för mycket på allvarligare saker. Idag både skidåkning och friidrott och skidskytte. Jag såg inte Carinas program, tror jag bara sett ett enda denna säsong, jag har inte riktigt fastnat för henne som programledare. Undrar om du fått kväljningar om du sett min frukost idag! Tjocka skivor kokt rimmad älgtunga på råbröd....inte alla som gillar den typen av mat, men jag äter det mesta, även knapriga larvet skulle kunna slinka ner... Förstår att det är jobbigt för dig med påklädningen, själv konstaterar jag att mina armar har krympt rejält (eller så har magen vuxit..) för visst är det svårt att klä på sig! Kram från pörtet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men det är ju det! Egentligen skulle man bestämma sig för att BARA titta på roliga program! Det gör en faktiskt mycket gladare. Jag tittar ju inte på sport, men jag kanske måste börja med det. Sportens värld är ju den enda där männen kramar varandra utan betänkande, så det väcker åtminstone känslor! Jag gillar ju däremot Carina B, och har gjort det enda sedan hon var korre i USA. Vet du, att när jag växte upp så köpte mamma ofta oxtunga. Och det åt jag! Men några larver, vilket dom är knapriga eller rörliga, skulle ingen i världen kunna lura i mig! Nån måtta får det va´! Betryggande att höra att det är fler som har besvär med krympande armar! Har du fukt i garderoberna också? Kram till dig!

      Radera
  4. Börjar med femman - håller helt med dig. Har samma problem, och då måste jag trä sockan över stödstrumpan. Tur att man är vig - NOT;-)
    BBC World News verkar ha som policy att visa nåt positivt, upplyftande, roligt eller bara konstigt efter allt elände de rapporterar. Igår var det om en schimpans som skulle transporteras till ett zoo i Skottland för parning med en schimpanstjej. Eller nåt så konstigt som en fisk som bara är tre centimeter lång men som slår med fenan så hårt i vattnet att det låter som pistolskott. Låter löjligt kanske, men ack så befriande med tanke på Mellanöstern och Ukraina...

    Larverna på din bild - nej, där går gränsen. Fårtestiklar har jag smakat och gillat. men knastriga insekter som jag betraktar som småkryp och blir hysterisk av skulle jag inte få ned;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är en salig tur för oss som är gymnaster! 🤸‍♀️😀 Ska kanske tipsa SVT om BBC:s policy! Ibland behöver vi det löjligt roliga!!!! Näää, några insekter kommer ingen att få i mig heller. Men jag skulle vägra testiklar av olika slag också! Ha det gott!

      Radera
  5. Jag upplever också att jag var kittligare när jag var yngre? Men under fötterna kittlar det en del fortfarande!
    Ja, tyvärr blir man lite avtrubbad över allt elände som händer i världen, därför funderade jag ut ett annat svar på den frågan. Larver till middag...nejtack!
    Baddräkt och bikinis är inte helt skoj att ta på sig, håller med dig! Men en underbar bild på damen i baddräkt har du lagt ut!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  6. Jag tror inte att det bara sker elände, men känns som att nyheterna väljer att fokusera på det mest eländiga som finns. Håller med om att det skulle vara trevligt att lägga in om de bra grejerna som sker också.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Fem en fredag v. 11: Blandat