Fem en fredag v. 15: Roliga frågor

 
återkommer troget med sina frågor varje fredag. Den här veckan är det Roliga frågor!

1. Vad kommer spela mest roll när du blir 80?
Att nå´n ställer till med ett sjuhelsikes kalas! Näävars, jag bara skoja´!
Det som spelar mest roll är att jag är alert i både kropp och knopp! Men det kan hända mycket på ett år!
2. Har du lånat eller tagit något du sen aldrig lämnat tillbaka?
Min mammas käpphäst när det gällde oss barn var att vi aldrig, aldrig någonsin, skulle ta något som inte tillhörde oss. Tänk er då mitt dilemma när jag för några månader sedan hittade en bok (av Jonas Gardell) som tillhörde en god vän till mig. Och det allra sorgligaste är att min vän finns inte mer, så jag kan aldrig lämna tillbaks boken till henne. Men jag tror hon förlåter mig!
3. Fixar du saker själv, eller låter du någon annan fixa åt dig?
Jag fixar det mesta själv! Det är nämligen en av mina största svagheter: 
Jag har jättesvårt att be om hjälp!
4. Vad var din favoritleksak som barn?
Dockan som jag fick på min 6-årsdag, och dockvagnen som jag drog henne i. Dockvagnen har jag fortfarande kvar, och klädde faktiskt om den för några år sedan. Den är ett kärt minne!

5. Vilket är det konstigaste djuret?
Vandrande pinne! Vilken märklig insekt! Och den har man som husdjur?

🛶🛶🛶🛶🛶🛶🛶
(ro-likt)


Ha en riktigt gó helg!


Dockvagnen står i mitt sovrum, bredvid pappas gamla resväskor,
och i fönstret står dockskåpsfåtöljerna som jag återfann i en second-
hand-butik för några år sedan, märkta med mina initialer. 
Nostalgihörna!











Kommentarer

  1. Haha, så många som nämnt vandrande pinne, o jag som gav såna som första husdjur till min dotter. Vi satt som på nålar vid terrariet och väntade på att de skulle röra sig. Det gjorde dom, om man tittade noga och länge, i si sådär en timme...Hon fick lite längre fram en kanin som hon gillade bättre! Din dockvagn är underbart fin, hoppas du har den framme. Kanske kunde man ha en stilig fikus eller annan växt i vagnen, skulle bli en snygg inredningsdetalj! Jag har fått lära mig att be om hjälp eftersom min tumme har vuxit mitt i handen och min hjärna kokar över vid datorn med jämna mellanrum. Hoppas du får en mysig vårhelg, kram från pörtet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men det ÄR ju ett konstigt djur! Men ibland kan det ju vara bra, om man får ungarna att sitta still en stund. Min dockvagn står absolut framme, bredvid pappas gamla resväskor och mina dockskåpsstolar som jag återfann på en secondhand-butik. Datorn måste jag be om hjälp med, men jag försöker alltid själv först . Kram!

      Radera
  2. i min ålder måste man be om hjälp, jag är kort och når inte ens i hyllorna i affären...

    SvaraRadera
    Svar
    1. I min ålder också, egentligen! Men det tar emot.

      Radera
  3. Har inte lätt att be om hjälp heller, men jag inser mina begränsningar. Vad gäller det fysiska/praktiska alltså. Istället för att be om hjälp betalar för "service, vilket är rätt "billigt" med ROT-avdrag till exempel.
    Hoppas precis som du att vi är fortfarande alerta i både kropp och knopp.
    Älskar din dockvagn! Den är ju världens läckraste utsmyckning antingen som den är, eller med en blomkruka i den. Så kul att du har den kvar:-)
    Vandrade pinnen - vad gör den för nytta - egentligen alltså;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har svårt att inse mina begränsningar! 😅 Men jag har i alla fall insett att jag INTE kan kliva upp på en stol, utan plockar fram stegen trots att det är besvärligare! Det gäller att hålla igång både kroppen och knoppen om man vill bevara den något så när, och det är där viljan kommer in. Jag är nog lite lat jag!

      Radera
  4. Åh...vilken härlig nostalgihörna med din dockvagn, din pappas resväskor ( vet att min pappa/mamma hade likadana), tänk att du hittade dina dockskåpsfotöljer på second hand, wow!
    Ha en fin söndagkväll!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Fem en fredag v. 11: Blandat