Fem en fredag v. 17: Vardagar eller var dag

elisamatilda till solen försvann
men jag är ej den som ger upp minsann
för fredagsfrågorna vill jag besvara
hur skulle min vecka annars vara 


1. Vad gjorde du i måndags?
Då var jag och klippte mig hos min frisör Agneta, och inte nog med det, sedan var jag på gymmet.
2. Vad gjorde du i tisdags?
Tisdagen ägnades åt handling! Det blev Dollarstore, Ö&B, Brödet och Fiskarna, Coop och Ica. Det är nästa den enda dagen då jag använder min bil.
3. Vad gjorde du i onsdags?
Städade av det värsta och förberedde kvällens middag som blev köttfärslimpa. Sedan kom familjen H.
4. Vad gjorde du i torsdags?
Uppe med tuppen (i min värld) för att lämna prover på fastande mage. Senare under dagen var jag på en förläsning med Jens "Stopptid" Lind. Det var så roligt och underhållande!
5. Vad gjorde du på fredagen?
Regnet öste ner utanför mitt fönster, och jag bara slappade och läste hela dagen! Så det var den enda dagen som stämde med nedanstående lilla visa!


Måndag gör jag ingenting, ingenting, ingenting
Tisdag ser jag mig omkring, mig omkring, mig omkring
Onsdag går jag ut och vankar
Torsdag sitter jag i tankar
Fredag gör jag vad jag vill 
(så då sitter jag helst still)

¤¤¤¤¤¤¤

Trevlig helg!

Kommentarer

  1. Jamen!!! Varför tittade jag inte in hos dis tidigare än vad jag gör nu. Då hade jag absolut hängt på, då jag blev totalt ställd när Elisa berättade att hon lapar sol på Gran Canaria. Är jag avis?!!! Klart jag är. Du med antar jag.
    Så kul med ditt eget fredags-tema. Och inte har du haft tråkigt heller.
    Nästa vecka är det min tur att visa mig hos labbet och lämna prover före klockan 10, vilket i min tur betyder fastande mage och uppstigning - en vanlig vardag alltså;-)
    Ett helt underbart inlägg:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du hittade mig BP! Och det är klart att man är avis på elisamatilda, men samtidigt är det henne väl un´t. Hon är i en ålder då allt går runt i en vild fart!
      Fredag och måndag är ju mina bloggdagar så då går det ju inte an att ligga på latsidan! 😅
      Halv nio var jag på vårdcentralen! En okristlig tid, men jag släpade mig dit! Ha en fin helg nu. Kram!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Fem en fredag v. 11: Blandat